مسلم عسکری، علی لطفی
[درباره ی تبلیغات]
امروزه تماشای برنامههای تلوزیونی بدون تماشای آگهیهای تجاری امکانپذیر نیست. هرکس به قصد دیدن برنامهای، تلوزیون خود را روشن کند، یک سریال تلوزیونی و یا مسابقهی فوتبال، بی آنکه خود خواسته باشد در معرض تبلیغات مختلف قرار میگیرد. هر از چند دقیقه یکبار، برنامههای تلوزیونی به مدت بسیار کوتاهی قطع میشوند تا تصاویر این آگهیها با سرعت زیاد در برابر چشمان بیننده به نمایش گذاشته شوند.
با کمی دقیقتر شدن متوجه میشویم که این آگهیها علاوه بر تبلیغ کالاها، نوع خاصی از زندگی کردن را نیز به نمایش میگذارند. گاهی این پیامها بر اساس الگوهایی ساخته میشوند که دقیقاً خلاف هنجارهای دین، فرهنگ، قانون و اجتماع است.
در این کارگاه شما دانش آموزان میتوانید با مهارت تحلیل و نقد پیامهای تبلیغاتی تلوزیون آشنا شوید و چگونگی ساخت تبلیغات صحیح و معقول در مقابل تبلیغات نامعقول و مخرب را یاد بیاموزید.